Beste mensen,
Het seizoen is bijna ten einde en de inschrijving voor het nieuwe seizoen zal binnenkort online komen.
Zoals jullie ongetwijfeld weten is de indeling ieder jaar weer een enorme klus en dan met name om aan alle wensen te voldoen.
We hebben het dan niet alleen over de (vaste) speelavond maar natuurlijk ook over de afstand.
Veel teams gaan er ook vanuit dat de uitspeelavond ook een vaste avond is. En daar zit dan ook het grootste probleem.
Dat heeft er afgelopen jaar dan ook bijvoorbeeld in geresulteerd dat er 2 poules in de 2e divisie waren met maar 11 teams (2A en 2B), terwijl er in 2C en 2D 14 teams zaten. Dat scheelt voor die teams 6 wedstrijden en dat is behoorlijk ongelijk.
Waar we met een ‘vaste’ uitspeelavond ook tegen lopen is dat er in een aantal poules meerdere teams uit dezelfde locatie ‘noodgedwongen’ tegen elkaar spelen. Dat zal ongetwijfeld gezellig zijn maar is natuurlijk niet de bedoeling van onze competitie.
Maar wat nu !
Wat we nu al kunnen voorzien is dat er voor het aanstaande jaar meer teams vanuit de 3e divisie promoveren die op donderdag spelen. Het gaat dus niet meer passen.
Besluit:
De vaste thuisspeelavond blijft bestaan.
Voor alle divisies geldt dat de uitspeelavond wisselend wordt. Je speelt dan of woensdag of donderdag uit en in sommige gevallen op dinsdag en maandag.
VB.:
In een poule van 14 teams met 7 woensdag en 7 donderdag teams speel je van de 26 wedstrijden er 19 op je vaste avond en 7 niet. En dat geldt dan voor iedereen.
Wij begrijpen dat dit nogal ingrijpend is, maar zien geen andere oplossing om een eerlijke indeling te kunnen maken. Daarom willen we dit ook ruim van te voren met jullie communiceren zodat je er rekening mee kunt houden bij de inschrijving.
Vriendelijke groet
Bestuur en adviseur van de SDC

